پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5078
-
الف
+

رویکرد جوان گرایی در جشنواره هنر مقاومت

جشنواره هنرمقاومت به ایستگاه پایانی رسید.

جشنواره هنرمقاومت با معرفی برگزیدگان به ایستگاه پایانی رسید

به گزارش آی‌فیلم به نقل از خبرگزاری ایرنا، پنجمین جشنواره هنر مقاومت با تقدیر از 40 نفر هنرمند جوان و تجلیل از 6 چهره برجسته هنر انقلاب با حضور مسئولان به کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش، معاون فرهنگی سپاه پاسداران در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره هنر مقاومت گفت: امروز روز بزرگی برای ملت ما است. همانطور که پیام رهبر معظم انقلاب در آستانه چهلمین سالگرد جشن پیروزی انقلاب اسلامی به جوانان بود ما نیز در دوران جوانی تجربه چنین پیام هایی را از امام راحل (ره) داشتیم و اکنون تا ایستگاه قدس در کنار جوانان خواهیم ماند. 
سردار محمد رضا نقدی اظهار داشت: پیام امروز رهبرمعظم انقلاب یک سوخت اتمی برای جهش به سمت آینده است و همانطور که امام راحل (ره) به حق فرمودند: «مردم امروز ایران از مردم حجاز بالاتر هستند». 
وی گفت: این پیشرفت، نوید آینده ای بهتر را می دهد و مردم با استقامت و پایداری خود در زیر فشار تمام توطئه های دشمنان نشان دادند که مستحق آینده ای بهتر هستند. 
نقدی با اشاره به 40 سال ایستادگی مردم ،گفت: امروز چشم دنیا به ملتی است که توانست انقلاب را به 40 سالگی برساند و مقاومت مردم نشان داد که لایق بهترین‌ها هستند چراکه زیر فشار‌ها ایستادگی کردند و امروز در هر عرصه‌ای جهش‌های خیره کننده‌ای داشته‌ایم و هرجا ما را متهم می‌کنند اتفاقا جهش‌های ما بیشتر بوده است. 
نقدی با اشاره به پیشرفت در این جشنواره گفت: تلفیق داستان و عکس انقلاب با جریان فاطمیه کار جدیدی بود که امسال بدون شک آثار فاخر در این رویداد کار را برای داوران سخت کرد. 
وی اظهار داشت: آثار این جشنواره حاصل تلاش و فعالیت جوانان بسیجی است که انقلاب آنها را وارد هنر کرد تا با زبان هنر پیام ارزشمند و ناب انقلاب اسلامی را به دنیا برسانند.
به گفته وی آنها در این رویداد نشان دادند که به لحاظ مضمون و قالب رشد قابل توجهی کردند. 
معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم این جشنواره همانند جشنواره عمار در تمام شهر‌ها و روستا‌ها کشور نمایش دهد و شاهد باشیم که این آثارنه فقط به صورت مجازی، بلکه آثار را به همه نقاط کشور برده و اکران کنند. 

دبیر پنجمین جشنواره هنر مقاومت نیز با اشاره به رویکرد جوان گرایی در این رویداد گفت: جشنواره هنرمقاومت یک رویداد مردمی است که با هدف برجسته سازی گفتمان انقلاب اسلامی برگزار می شود. 
مسعود نجابتی گفت: امسال به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد استقبال قابل توجه عموم اقشار مردم بودیم و نتیجه رضایت بخش بوده است. 
در ادامه این مراسم با حضور مسئولان حاضر در مراسم از 40 نفر هنرمند برگزیده این جشنواره در بخش‌های 10 گانه مختلف به همراه 6 نفر ازچهره های برجسته هنر انقلاب تقدیر و تجلیل شد. 
به گزارش ایرنا ، آیین اختتامیه پنجمین جشنواره هنر مقاومت در رشته های عکس، تصویرسازی، کتیبه و پرچم، کارتون و کاریکاتور، پوستر، تبلیغات شهری، تایپوگرافی ،گرافیک متحرک، طراحی صنعتی و نقاشی دیجیتال که به همت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد.
این رویداد بزرگ هنری چهارشنبه شب 24 بهمن‌ماه، در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضورسردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه، محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، محمد حبیبی سرپرست بنیاد فرهنگی روایت فتح، مسعود نجابتی دبیر جشنواره، سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیر علمی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر به کار خود پایان داد. 

س م/ ص گ

نظر شما
ارسال نظر